(0312) 226 90 13
trende

Aşırı Sınav Kaygısı Azaltma Teknikleri

Aşırı Sınav Kaygısı Azaltma Teknikleri

Sınav kaygısı, okul çağının başlaması ile beraber, öğrencilerin ve birçok insanın korkulu rüyası olmaktadır. Pek çok sebebe bağlı yaşanan sınav stresi, herkeste farklı sorunlar doğurabilmektedir. Küçücük çocukluk yaşlarında dayatılan ezber ve sınavlar; çocuklar, gençler ve hatta yetişkinler üzerinde bir baskı oluşturmaktadır.

Sınav stresi ile başa çıkma bir hayli zor görünse de, aslında çok basit bir takım alışkanlıklarla üstesinden gelmek mümkündür. Birçok insan sınav kaygısı terapi yöntemleri için bir uzmana başvurma gereği duymaktadır. İster uzmana başvurarak, ister kendinizce sınav kaygısı azaltma teknikleri geliştirerek sınav kaygısı belirtilerini ortadan kaldırabilirsiniz.

Aşırı Sınav Kaygısı Nasıl Geçer?

Çoğunlukla, ergenlerde sınav kaygısı görülme olasılığı yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Özellikle YKS sınav kaygısı birçok gencimizi gelecek ile ilgili umutsuzluğa itebilmektedir. Pek çok aile ve genç; sınavdan elde edemedikleri başarıyı, “Sınav kaygısı yüzünden oldu.” şeklinde yorumlamaktadır. Hatta sınavda başarısız olmamak adına, psikolojik destek alanların sayısı da oldukça fazladır.

Aşırı sınav stresi yaşayan kişilerin hayatları olumsuz etkilenmektedir. Hayatı sorgulama, mutlu olamama, uyuyamama, asabiyet, korku, endişe, yeme bozuklukları, özgüvensizlik, depresyon vb. birçok olumsuz sonuçlara sebep olan sınav stresi, aslında çok basit yöntemlerle baş edilebilecek bir durumdur. Peki, sınav stresi nasıl yenilir?

Motivasyon

Öncelikle birinci şart motivasyonun tam olmasıdır. Aşırı sınav kaygısı, sınavı takıntı haline getirmekten meydana gelmektedir. Sınavı hayatınızın merkezi yapmadan motive olmak da mümkündür. Evet, sınav geleceğiniz için atılması gereken önemli ve ciddi bir adımdır. Ama sınavda istediğiniz başarıyı elde edememek dünyanın da sonu değildir. Motivasyon sadece sınav stresi için değil, hayatınızın her alanında olması gereken en önemli şeylerden biridir.

Herkesin motivasyon sağlamasına destek olan şeyler değişiklik gösterir. Belki bir şarkı, bir şiir, bir enstrüman ya da kitap sizi motive etmeye yetecektir. Motivasyonunuzu sağlamak için kendi hayat akışınıza uygun çalışma düzeninizi oluşturmanız gerekmektedir. Çalışma masanıza, duvarlara, dolap üstlerine, gitmek istediğiniz okulun resimlerini asarak hayallere dalmanız sizi son derece motive edecektir. Her zaman geleceğe umutla bakmayı unutmayın.

Spor

“Sınav stresinden nasıl kurtulurum?” diye sorarsanız, belki de hayatınıza sporu sokmanız sorunuzu cevaplamaya yetebilir. Spor hem vücut sağlığı, hem de psikolojiniz için çok önemli bir destekleyicidir. Seveceğiniz bir spor yapmak sizi bir an olsun sınav stresi yaşamaktan uzaklaştıracak ve zihninizi tazelemeye yardımcı olacaktır.

Spor yapmak için sadece spor salonuna gitmenize gerek yoktur. İster evde, ister dışarda, isterseniz de bir spor kompleksine giderek sınav stresi yaşamaya son verebilirsiniz. Derin nefes almanın stres seviyesini azalttığı kesin bir bilgidir. Kendinizi stresli hissettiğiniz zamanlarda, spor sırasında kullandığınız nefes egzersizlerinden de faydalanabilmeniz mümkündür. Yürümek, koşmak, yüzmek, tempolu ve sürekli hareket etmek size kendinizi iyi hissettirecektir.

Aşırı Sınav Kaygısı İçin Uyku Düzeni Şart!

Uyku hayatımızı devam ettirebilmemiz için en az yeme içme kadar önemli ve gerekli bir eylemdir. Yetersiz uyuduğumuzda ya da ihtiyacımız olandan fazla uyuduğumuzda tüm dengemiz bozulmaktadır. Bu durum kişilerin yetenek ve dikkatlerini olumsuz yönde etkilemektedir. Odaklanma, uyuklama ve dikkat dağınıklığı gibi sorunları da beraberinde getirerek sınav stresi yaşamaya sebep olmaktadır.

Özellikle sınav stresi yaşayan kişilerin uyku düzenini kontrol etmeleri gerekmektedir. Eğer yeterince uyumuyor ya da fazla uyuyorlarsa, düzene sokmak gerekmektedir. Bazı insanlar gece daha iyi öğrenirken, bazıları da sabah daya iyi öğrendiklerini dile getirmektedir. Hangi saatte daha verimli olursanız olun, en az 7-8 saat kaliteli ve düzenli bir uyku uyumanız gerekmektedir.

Sosyalleşme

Farklı ortamlara girip, farklı insanlarla görüşmek her zaman en iyi stresten kurtulma yöntemlerinden biri olmuştur. Konfor alanınızdan çıkıp, sınav stresini bir kenara bırakmak motivasyonunuzun geri gelmesini sağlayacaktır. İnsanların da sizinle aynı şeyleri yaşayıp hissettiğini bilmek, sizi sınav stresi yaşamaktan uzaklaştırmaya yardımcı olacaktır. Unutmayın ki hayat paylaşınca güzeldir.

Evde sürekli aynı kıyafetle dolaşmak bile başlı başına bir stres sebebi iken, sürekli ders çalışmak da sınav stresi için birebirdir. Bunu yaşamaktan yorulduysanız ve “Sınav stresini nasıl yenerim?” diye soruyorsanız, kendinizi yanında iyi hissettiğiniz arkadaş, aile üyesi, akraba ya da belki de bir yabancı ile sosyalleşmek ve dertlerinizi onlarla paylaşmak size iyi gelecektir.

Sınav stresi yaşadığınızı bazı fiziksel ve psikolojik belirtilerin olup olmadığını takip ederek anlayabilirsiniz. Eğer öyle bir şüpheniz varsa, aşırı sınav kaygısı teknikleri bir an önce hayatınıza geçirmenizde fayda vardır.

 

 

tabkoleji

24.12.2021
106
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Whatsapp
TAB Koleji
TAB Koleji
Merhaba
Size nasıl yardımcı olabiliriz?